מה אנחנו רוצים מהתוכן שלנו?

כתיבת תוכן
Designed by Zirconicusso

הפוסט עודכן בתאריך – 25/10/2020

תוכן הוא האמצעי החשוב ביותר למשיכת תנועת מבקרים איכותית לאתר או לדף העסקי שלכם, והוא חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר כדי למקסם את פוטנציאל המשיכה של העסק שלכם.

מה התוכן של האתר שלנו צריך להיות?

מעורר השראה
יוצר מעורבות רגשית
חושף מידע חדש ורלוונטי
מגלה נקודת מבט חדשה
מפתיע ומעורר מחשבה
כזה שאפשר לקבל רק אצלכם
כזה שאי אפשר להסיר ממנו את העיניים
מעודד, מרגיע ומשמח
מאתגר תפיסות והתנהגויות ישנות
כזה שמזכיר לנו דברים חשובים ובסיסיים
כזה שמפנה תשומת לב לדברים רלוונטיים, רצויים ונכונים
כזה שמרחיב את ההשכלה לגבי דברים חשובים ומעניינים
כזה שגורם לנו להאמין שביכולתנו לשפר את חיינו
כזה שמספר סיפור טוב, מרתק ומרגש
כזה שמניע לפעולה

נשמע ממש קשה ומסובך…

נכון, כתיבת תוכן היא עניין מורכב, שכאשר עושים אותה נכון מחייבת תחקיר נרחב, הבנה לעומק של ערכי המותג ויתרונותיו, היכרות עם תחום המותג והקהל המיועד, ועוד.
בעלי אתרים רבים מכירים את תחום העסק שלהם כל כך טוב, עד שהם מסוגלים לכתוב אודותיו מגילות בקלות גם אם תעירו אותם באמצע הלילה. רבים אכן עושים זאת.
עם זאת, אי אפשר להתמקצע בכל התחומים והמיומנויות, ולכן אנו רואים אתרים רבים שהתוכן שלהם לוקה בטעויות כתיב וסגנון, במשלב שפתי שאינו מתאים לקהל היעד, שאינו מעורר רגש, וכד'.
כאשר התוכן באתר אינו כתוב על ידי כותב מקצועי, מרגישים זאת, וגם גוגל מבינה זאת בקלות ולוקחת זאת בחשבון כאשר היא קובעת את דירוגי האתר.
אל תעלו תוכן לא איכותי או לא מקצועי לאתר שלכם. תוכן כזה יכול לפגוע משמעותית בסיכויי הקידום של האתר, ביכולת שלו לגרום ללקוחות להשאיר פרטים באתר או לבצע בו הזמנות ורכישות.
בחרו כותב תוכן מקצועי שעושה רושם אמין ואחראי, לאו דווקא את מי שמפרסם הכי הרבה או מציע גימיקים ו"קסמים". תמיד בקשו לראות דוגמאות כתיבה.

איך בודקים דוגמאות כתיבה של כותב תוכן?

קראו את הטקסט כדי לוודא שאין בו שגיאות כתיב והשפה בה הוא כתוב תקנית. זה הכי חשוב, ויכול לחסוך הרבה מבוכה עתידית.
האם הכותב מסוגל להתאים את משלב השפה של הטקסט – רשמית/ עניינית-דיבורית/ קלילה וסלנגית/ מליצית – לקהל היעד?
האם הכותב מבין היטב את הוראותיכם? את תחום העסק? את המוצר או השירות עליו הוא כותב? האם ביצע תחקיר רציני?
האם סדר הדברים בטקסט הגיוני, ומצביע על חשיבה מוקדמת ותכנון?
האם "קולו" של הכותב מוצא חן בעיניכם? האם הטקסט מעניין, מרגש, מעורר לפעולה?

איך מזמינים טקסט מכותב תוכן?

ככל שתיטיבו למקד את הכותב ולהעביר לו מה בדיוק אתם רוצים, כך תהיו מרוצים יותר מן התוצאות.
לכן אתם חייבים לפני כל דבר אחר לשבת ולחשוב, ולהעלות על הכתב (כן, על הכתב!) את כל רצונותיכם ובקשותיכם.
הם חייבים לכלול –
* מספר המילים הדרוש
* מילות מפתח שחשוב לכם שיופיעו בטקסט
* הכוונה לכותרת, לכותרת המשנה ולתתי-הכותרות
* נקודות חשובות שתרצו שיופיעו בטקסט
* מקורות מידע עליהם יכול הכותב להסתמך ודוגמאות לטקסטים דומים אצל מתחרים שמצאו חן בעיניכם
* מסרים שיווקיים שתרצו שיופיעו בטקסט (במאמרים איכותיים, אלו מופיעים בדרך כלל רק בפסקה האחרונה)
* "טון" הטקסט – האם אתם מעוניינים בטקסט אינפורמטיבי? מרגש? שיווקי-מסחרי? ילדותי או בוגר? קליל או רציני?
* הבהרה לגבי אופי קהל היעד שמיועד לקרוא את הטקסט ולמטרת הטקסט

אם תצליחו להכין מסמך קצר הכולל את כל הנקודות הנ"ל, יש סיכוי רב הרבה יותר שתקבלו תוצאה מצויינת שהיא לשביעות רצונכם ותמורה מלאה לכספכם.

אם תרצו לראות דוגמאות להזמנות תוכן טובות שקיבלתי מלקוחות, השאירו לי הודעה ואשמח לשלוח לכם דוגמאות כאלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *